DefaultExpression doesn't work when I trigger APPEND in TzQuery

Forum related to the ZDBC API-Layer

Moderators: gto, cipto_kh, EgonHugeist

Locked
mkingeski
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Posts: 2
Joined: 09.09.2022, 22:09

DefaultExpression doesn't work when I trigger APPEND in TzQuery

Post by mkingeski »

Good morning everyone. I recently updated my Zeos to 8.0.0-beta (Win1252 charset), I use it with Delphi XE8 and Firebird 4.0 64 bits, Windows 10 64 bits. I used a very old Zeos, I think it was version 6.0. In my application I leave my TzQuery components filled with numerous fields and in fields of type TWideStringField I leave a default value filled in the DefaultExpression property, example: Tzqry1.FieldByName('Name').DefaultExpression = 'dog'. So when I APPEND in TzQuery the 'Name' field is already filled with the value 'dog'. But after my update to Zeos 8.0.0-beta the DefaultExpression stopped working and when I APPEND in TzQuery the fields with DefaultExpression come empty. Does Filed's DefaultExpression functionality no longer exist? Or do I have to do something to activate this behavior? Thanks for the help Mark
...
Bom dia a todos. Recentemente atualizei meu Zeos para 8.0.0-beta (charset Win1252), utilizo com Delphi XE8 e Firebird 4.0 64 bits, Windows 10 64 bits. Eu usava um Zeos bem antigo, acho que era versão 6.0. Na minha aplicação eu deixo meus componentes TzQuery preenchidos com inúmeros fields e nos fields do tipo TWideStringField eu deixo um valor padrão preenchido na propriedade DefaultExpression, exemplo: Tzqry1.FieldByName('Name').DefaultExpression = 'dog'. Assim quando eu dou um APPEND no TzQuery o field 'Name' já vem preenchido com o valor 'dog'. Porém após minha atualização para Zeos 8.0.0-beta o DefaultExpression parou de funcionar e quando dou APPEND no TzQuery os fields com DefaultExpression vem vazios. A funcionalidade DefaultExpression do Filed não existe mais? Ou tenho que fazer alguma coisa para ativar este comportamento? Obrigado pela ajuda, Marcos
marsupilami
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Posts: 1935
Joined: 17.01.2011, 14:17

Re: DefaultExpression doesn't work when I trigger APPEND in TzQuery

Post by marsupilami »

I locked this topic in favor of viewtopic.php?f=50&t=168298
Locked